Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

onsdag 5. oktober 2016

Ny kajakk under bygging. Bygge kajakk selv. del 3. Najad fra Thomasson design

Nå er kajakken ferdig epoksybehandlet, først et grunnstrøk for å mette, deretter slipt helt jevn, jeg brukte ganske fint papir, 200 korning som siste finish.
Jeg fulgte beskrivelsen og la duken over kajakken i hele lengden, tømte epoksy porsjonsvis på langs midten og brukte en gummisparkel for å spre det utover. Jeg blandet ca.1 dl hver gang.
Det var anbefalt å være veldig sparsommelig med epoksyen, jeg var litt for forsiktig til å begynne med. Man må ha på nok til at man får fin flyt på overflaten, men ikke så mye at duken "flyter fritt"bruker man for lite så blir det for tørt og det tar lang tid uten at det bedrer resultatet.
Til sammen brukte jeg noe mindre enn 1kg på grunnstrøk (liming), priming før duk og dukbelegging utvendig. En god del av de to første strøkene er jo pusset av igjen.
Jeg har deretter strøket på lag nummer to for å fylle opp duken godt.
Jeg bruker sikling istedet for pussing med sandpapir mellom andre og tredje strøk.
Nå gjenstår et tredje lag for finishen, men jeg kommer til å forsterke litt i baug og hekk først.

Da er det snart bare en kveldsøkt igjen før jeg kan snu den og begynne innvendig før jeg tar dekket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?