Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

onsdag 26. oktober 2016

Ny kajakk byggeprosjekt, del 7. Najad fra Thomasson design

Dekket er lagt ferdig på selve kajakken.
Nå gjenstår det bare sliping, epoksybelegging og legging av duk.
Etter det så kommer det litt prøving og justering av cockpitring, seteløsning og lårstøtter.

Lårstøtter og seteinnfesting er nå plastet fast i cockpitringen, det gjenstår å prøvemontere denne og føle litt på om det er noe som må justeres før jeg monterer alt permanent.
Når alt passer lager jeg en hulkil (avrunding) før jeg legger på noen lag glassfiber.
Under dekk skal cockpitringen (sargen) renskjæres i flukt med dekket og støpes fast med noen lag glassfiber. (Slik at det blir lettere å tømme kajakken fullstendig for vann.)
Jeg tenkte også å støpe fast veggen bak setet før jeg tar av snur dekket for å legge glassfiber og avstivninger under dekk.
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?