Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

mandag 24. oktober 2016

Fiskeplassen i Trondheimsleia ser lovende ut.

Forrige helg inviterte jeg med en fiskekamerat til den nye fiskeplassen ut mot Ramsøyfjorden. (Vi omgås ellers også, bl.a kjører vi på ski sammen.)

Sjøkart er fine greier. Uten nærstudie av papirkartet ville jeg ikke funnet denne plassen.
Nå har jeg vært der 3 helger på rad og fått ganske mye fisk hver gang.
Vi får mest 4 kilos sei, men siste helg tok jeg flere lyr i 4 kilos klassen og kameraten fikk flere hyser med fin størrelse.

Ulempen med denne plassen er at den ligger maksimalt ugunstig til med tanke på vind og bølger. Når vi hadde fått nok fisk prøvde vi oss mye lenger ut, litt mer i le for Hitra. Vi kjørte ut mot Frøyfjorden og lå langt der ute i havblikk og nøt livet i sola på akterdekket men fisk fikk vi lite av her ute. Når det begynte å skumre kjørte jeg ham hjem til hans hytte. Der byttet vi mannskap, han gikk av vakt og min bedre halvdel kom ombord. Vi gikk hjem når det var blitt mørkt men det var såpass med måneskinn at vi ikke trengte ekstrar lys inne i vågen selv om den er trang og litt vanskelig.
Min halvdel av fangsten fylte 25 liters fryseren smekkfull av renskåret filet, bl.a med mye god lyr, den synes jeg er nydelig stekt som lyrbiff.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?