Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

søndag 17. august 2014

Ikke noe fisk å få. Kan det skyldes mye nise i fjorden.

Jeg har vært ute og fisket to kvelder på rad uten å få napp. Ene kvelden på Klakkan, der var det ikke noe fisk på ekkoloddet heller.
Kvelden etter var jeg på ei grunne like ved Indre Nautskjær, der var det mye fisk men ikke et napp. (Med unntak av et par agnfisk.) Kan noe av forklaringen være denne krabaten?

I de siste ukene har det vært mye småhval og nise. Jeg vet ikke så mye om marin biologi men jeg har hørt at det skal på virke fisket.
Når jeg har vært ute så har det prustet og blåst rundt meg hele tiden. Også i går kveld var det et titals dyr som var rundt båten hele tiden.

Her er et dårlig bilde av det jeg trodde var Grindhval men som kanskje er et eksemplar av den store delfinflokken som var omtalt for noen uker siden.

Jeg har fått flere forslag på Springer, en delfinart som er tallrik langs norskekysten, det stemmer med avisoppslagene som var tidligere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?