Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

søndag 10. august 2014

Båt og hytteliv erstattet med fjelltur.

Det er ikke bare båtliv som er bra. Jeg har tilbragt svært mye tid i norske og utenlandske fjell og isbreer. Fra Jotunheimen i Sør via Finnmarksvidda til Svalbard samt i de Franske og Sveitsiske alper.
I helgen som gikk var jeg på Dovrefjell sammen med to gamle venner.
Vi fisket mye og fikk ingen ting. Vi prøvde med både mark, skjesluk og spinner.
I høyfjellet merker man nå at sommeren er på hell. Vi brukte genser, ullundertøy, luer og votter under overtrekksklærne.
Lørdag natt var det så sterk vind at teltet ristet skikkelig og et par av pluggfestene ble røsket opp av solid morenegrunn.

Både på lørdag og på returen søndag så vi flere moskusker. Jeg valgte å ikke gå så nær så bildene er bare middels bra.

Teltet er et selvsydd telt modell som jeg har utviklet i samarbeid med PU avdelingen på Hel-Sport. De holdt materialene. Modellen ble ikke satt i produksjon, men jeg er meget fornøyd med prototypen.


Tarzan, kløvbikja som var med på turen.


Den norske turistforeningens merkesystem og hytter er
til glede for svært mange.
Personlig foretrekker jeg telt og mine egne veier.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?