Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

onsdag 9. april 2014

Utvide passasjerplassen med 12 cm på Merry Fisher 595

Flytte bakre passasjersete 12 cm inn mot midten.

Merry Fisher 595 har fra før av en ganske optimal layout i kabinen. 

Bilde produsent

Etter vår smak blir det bakerste passasjersetet litt knapt for voksne.
Så jeg kjøpte 9,5 mm King Starboard fra Maritim og laget en plate som tilsvarer sitteplassens mål + 12 cm

slik jeg forsøker å illustrere nedenfor. 
Rød strek viser utvidelse.
 Platen ble rundet av en del i fremkant så det ikke blir en skarp kant å støte mot.
Jeg la platen på plass og boret hull fra innsiden av skapet tilsvarende der borrelåsfestene er plassert fra fabrikk så jeg slapp å lage noen nye hull i båten. Deretter flyttet jeg borrelåsfestene over til plastplaten tilsvarende inn 12 cm.
I ettertid ser jeg at jeg godt kunne utvidet plassen med 15 cm, uansett så ble plassen bra og den rommer nå to barn eller en voksen har god plass. Det blir fort trangt mellom førerstol og passasjerplassen om man utvider for mye, nå fungerer det bra.
På innsiden av puten blir det et 12 eller 15 cm bredt felt som med fordel kan brukes til oppbevaring av småting. Jeg leter etter noe passende i teak.
Plastplaten under setet, King Starboard fra Maritim og skapdøren. Lås har ennå ikke kommet på plass.

Dette passer oss bedre. 12 cm bredere passasjerplass.
Fortsatt er det godt med plass mellom førerposisjon og passasjerplass.


Jeg vurderer å støpe en hylle til kjøleboksen inne i skapet og skjære hull fra toppen (under setet) og hengsle platen jeg har utvidet passasjerplassen med, dermed får man adgang til kjøleboksen uten for mye bry og man bevarer mye av den gode skapplassen under passasjerstolen. Kanskje neste år.
Resten av sesongen skal båten nytes.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?