Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

onsdag 16. april 2014

Dagens fisketur. Kveite på .15- 20 kg.

Det er meldt dårlig vær igjen i morgen så jeg svingte meg en tur ut. Det var 8-9 m/s og 1 meter sjø.
Med ekkoloddet på tøffet jeg over kjente fiskeplasser jeg har funnet gjennom årene. Det var lite å se men så dukket det opp mye fisk som ikke ville bite, også litt større fisk.
Jeg satte på en kjele kaffe og holdt på med kaffekjelen da jeg så stangtuppen bøyde seg kraftig ned. Jeg rundet av arbeidet med kaffen og plukket opp kleppen.
Det ble en kort kamp, fisken ville helt klart ned igjen og bremsen på snella klarte ikke holde igjen men utraset stanset igjen og jeg brukte stanga og pumpet den opp igjen.
Når jeg fikk hodet på fisken opp så så jeg at den satt godt. Jeg kleppet den og svingte den opp.
Når den var vel oppe på dekk så så jeg at den var stor, vekta går til 22 kg og sluttet før spolen var oppe fra gulvet, jeg har i ettertid sjekket vekta mot en digital vekt og funnet ut at kveita var noe under 20 kg.
Jeg gjorde noen turer til og lot meg drive over noen grunner men fikk ikke noe mer.

Kveita på dekket til Merry Fishere 595, Loke. Kveitas vekt ca.18-20 kg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?