Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

mandag 21. april 2014

Padleturer i påsken

Har fått til 5 turer fra Mellandsvågen til Åkvika. Det er en fin tur som er litt væreksponert mot Trondheimsleia. Tur -retur er det 9 kilometer.
På dekk har jeg feste for GPS og et GoPro kamera.
GPSèn bruker jeg til å måle farten med, målet er å ikke falle under 8 km/t i timen. Med drikkepauser blir snittfarten tidlig på sesongen mellom 7,5 og 7,8 km/t timen.
Tirsdag var det ganske stille vær langs land, på vei ut vågen lettet det en havørn og underveis sirklet en ørn over og en ungørn ventet til jeg var 15-20 meter unna før den lettet. Kameraet var på plass og jeg fikk filmet det, men PCèn tullet pga for lite minne og opptakene ble slettet. (Jobb PC som er delt i 2 partisjoner, det fungerer skikkelig dårlig.)
Fredag var det igjen ganske mye bølger, det vasket godt over dekk og oppover spruttrekket og det ble vanskelig å holde opp farten.
 Det kommer en liten filmsnutt over påske, ICE nettet her er for tregt til å legge ut film.
Håper alle kommer seg trygt hjem fra påsketur.
Jeg og husfruen avslutter påsken med båttur og besøk over på Hitrasiden i morgen og kjører hjem senest mulig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?