Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

tirsdag 27. september 2016

Ny kajakk under bygging. Bygge kajakk selv. del 2.

Jeg har lagt strips for strips oppover.
Jeg har nå fått stripset ferdig kajakken, jeg ser at det var lurt å høvle listene på en side. Å høvle på begge sider vil gi mange flere skadede lister når det er så tynt materiale.
Jeg hadde på en tynn limstripe på den ferdig monterte listen og satte den nye oppå. Jeg brukte limklemmer og tape mellom spantene, limklemmene for å holde riktig høyde og tapen for å gi litt limpress
Underveis har jeg funnet ut at det lureste er å sette stiftepistolen litt på skrå, høyest på den siden det allerede er en list. På denne måten blir det mye lettere å få ut stiftene igjen.
Jeg valgte å lime med Casco Outdoor underveis, noe jeg ikke angrer på selv om det sikkert tar litt lenger tid.
Samlet tid på skroget ferdig listet og grovpusset klart for epoksybehandling er på mye mindre enn 30 timer, jeg har gjort det på kveldene i løpet en travel periode på 1,5 uke.
Jeg regner 3-4 timer med pussing så stryker jeg på nå i kveld dersom jeg får tid, som så mange andre så må jeg også jobbe. :-) . Dersom det ikke blir i dag så blir det i morgen.
Det er kjekt med pengene men man får mindre tid til slikt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?