Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

søndag 25. september 2016

Mye fisk på ny fiskeplass.

Fiskeplassen jeg fant forrige helg viser seg å være bra.
Jeg var litt spent på fangsten, om det var bare flaks en gang eller om det lot seg gjenta.
Også denne gangen var det lett å få fangst.

Det var litt stor sjø å fiske i men det går fint. I følge kystvarsel fra Yr var hs (signifikant bølgehøyde) på ca. 1m mens det var blankstille på denne siden av Trondheimsleia. Det skydes vindretningen fra NØ
Fisken jeg fikk var fra ca.3,7-4,5 kg, det er passe stort, de er lette å fileter med normale knivstørrelser.
Jeg fisket full fiskekassen på 45 liter med å drive over grunna 2 ganger. Da hadde jeg 10-12 4 kilos og 2-3 en-to kilos.
Ferdig sløyet veide det sikkert 35-40 kilo. Jeg ga bort ca. halvparten før jeg fileterte.
Jeg lot vær å dra over en gang til, det ville ikke vært vanskelig å få f.eks 100 kg bruttovekt men jeg må tenke på å ta vare på fisken.
Jeg sløyet og fileterte på stille vann på denne siden av leia. Det fungerer godt med trykkvann på akteredekket slik at man får holdt det ren, .men sløyebordet er litt spinkelt. Jeg får lete etter et bedfre sløyebord

Nå ligger fisken filetert og benfri på nedfrysing 2-3 timer etter at den ble fanget.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?