Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

onsdag 30. september 2015

Padletur i kuling på lørdag.

Før jeg kom helt ut fikk jeg tatt et bilde fra kajakken.
På lørdag var det frisk bris til liten kuling. Vinden gikk i 10-12 m/s og bølgene gikk hvite og var på en liten meter. En liten periode rundt et nes var de såpass høye at jeg ikke så over bølgetoppene når de kom rullende. Jeg har kjøpt en SeaBird Expedition og måtte prøve den.
Jeg padlet ca.4 km i motvind før jeg fant en liten skjermet bukt på en holme der jeg gikk på land for å ta et par bilder.
Lun vik å gå på land
Jeg har ikke GoPro feste på denne båten. Å ta bilder underveis var ikke mulig, vinden tok tak og snudde meg umiddelbart.

Selve padlingen i motvind gikk ganske fint, den nye kajakken oppførte seg ganske bra selv om den tar vinden i større grad enn Nelo Amassaliken jeg har fra før.
På aktersjø så fikk jeg noen fine surf og gjorde god fart på returen.
Når jeg kom inn i munningen til bukten ble sjøen veldig rotete og en aktersjø skiftet retning på kajakken med nesten 90 grader, jeg måtte da ta et ganske ordentlig støttetak, det er første gangen på flere år jeg trenger støttetak.












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?