Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

tirsdag 10. juni 2014

Padletur mandag. Påminnelse om å tenke sikkerhet.

Jeg startet med blankstille vann og lettskyet vær.
Jeg padlet derfor uten padlejakke og uten spruttrekk. Jeg padler alltid nært land så det er ikke så farlig, men det ble litt ubehagelig. På 3-4 minutter endret det seg fra havblikk til å bli brukbart med vind og bølger nok til at de kruset seg litt på bølgetoppene. Det resulterte i et par gisp når jeg fikk kald salt sjø i fanget. Jeg søkte ly i Sandvika.

Dette var hverken skummelt eller ubehagelig, men det var en fin påminnelse om at det er naturen som har regien, ikke vi mennesker, vi blir fort litt små.

Hjemturen ble tatt med jakke og spruttrekk på.

Når det er sjø og motvind faller snittfarten veldig fort. I overkant av 8 km/h ble fort 7,5 km/h.

Like fort som været kom så stilnet det nesten helt av igjen. Det var likevel lettere å padle hjem igjen. Snittfarten krøp opp til 7,8 km/h.

Like takknemlig hver gang jeg har vært ute på hytta. Ønsker alle en fin dag.

En artig sak er Lars Verket som har startet på padleturen padlepilgrim.no  fra Tønsberg til Trondheim. Han har kommet til Bergen og har en liten pause før turen nordover fortsetter.
Her er en liten intro til prosjektet.
http://vimeo.com/94174848

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?