Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

mandag 2. juni 2014

Kveite på 14 kg. Ny kveldstur

Etter at jeg ikke fikk noe fisk på Klakkan, min faste fiskeplass så tok jeg en runde i nabolaget. Jeg la meg på drift slik jeg har gjort et par ganger før. Dette fisket krever litt tålmodighet, da er det en fordel med lukket kabin og mulighet for å koke kaffe. Jeg satte på varmeren, en liten gassovn. Satte kaffekjelen på og rakk og komme et stykke ned i koppen.
Etter en stund gikk jeg ut og sveivet litt inn, da hugg kveita på. Denne var mindre enn den forrige men mye sprekere. Den hadde noen tunge utras, såpass hissig at jeg bestemte meg for å bruke skikkelig havfiskestang og snelle neste gang den sluken skal brukes. Ryggen på stanga er litt veik og bremsen på snella er ikke god nok til slike ting.
Etter ganske hard kjøring og noen utras var løpet kjørt og den fulgte villig med opp av vannet. Selve kleppingen var da enkel, fisken var utkjørt.
Når fisken var vel oppe i båten så jeg at det begynte å bli dårligere feste, det tror jeg skyldes den rykkingen jeg får med kombinasjonen snelle og stang.

Jeg er fortsatt meget godt fornøyd med min Merry Fisher 595, en grei båt å fiske fra samtidig som den har turalibiet med familie og venner. Synes man den er for liten så har man MerryFisher 645 som er ganske lik, men har litt mer plass og volum. Benetau har også modeller som er relativt like, skrogmessig er flere av Benetau Antares og Jeanneu MerryFisher modellene identiske da de støpes i samme form på samme verft.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?