Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

søndag 24. september 2017

To fisketurer med lite fisk, tredje turen med bra fangst.

Jeg har vært ut på fiskeområdet tre ganger denne helgen.
Første gang fikk jeg et par tre sei og en Brosme.
Det viste seg at Brosme er en god matfisk. Veldig fasti fisken, med en smak litt i retning Hummer.
Dagen etter ble fruen med ut, det var strålende vær men litt bølger.
Vi lot oss drive over fiskegrunnen to ganger uten ett napp. Vi hadde det hyggelig og kokte kaffe før vi tuslet hjem igjen med en flott solnedgang.
Båten fungerer fint og tar bølgene fint, maksbølgene i dag var opp til ca.1 meter i perioder.
Vinden var 6m/s NØ (NE)
Med bølgene fra siden gikk vi 20-23 knop uten protester fra min bedre halvdel. Med bølgene skrått mot gikk vi i 14-17 knop, det gikk også fint.

Når vi kom over på vår side var det helt stille inne i vågen.

Tredje forsøk gikk bedre, først prøvde jeg meg på litt utforsking av nye områder, det var ikke vellykket. Jeg leter stadig etter fiske plasser nærmere hjemmehavn, men finner ingen gode plasser.
Yndlingsplassen ligger 6-7 nm fra båtplassen, det er litt langt (dyrt) dersom man har mange bomturer.
Etterpå dro jeg og fruen til fiskegrunna, vi lå å fisket 1-2 timer uten et napp. Plutselig ble det bett og vi fikk 10 ,5-4 kg`s sei og en fin Lyr.
Det var litt bølger, vi lå på 23-24 knop utover med bølgene skrått bakfra, på returen kom bølgene i mot. Etter all sløyingen og fileteringen ble det sent, fruen la seg i baugen og duppet , vi lå på 18-19 knop og hun holdt seg i køya. Med andre ord var det greit nok.

Ei utrolig flott helg med 15-20 varmegrader, sent i september er det veldig bra så langt nord.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?