Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

torsdag 7. september 2017

Ny båt, Jeanneau Merry Fisher 605

Et allerede godt produkt er forbedret på en rekke punkter så jeg  falt for fristelsen og gjorde en avtale om å kjøpe en Jeanneau MerryFisher 605.
Båten er 10 cm bredere og 10 cm lengre enn MF595. Dette sammen med forbedret layout gjør at den oppleves som enda mer romslig enn 595.
Akterdekket er 3 kvadratmeter stort. (2,07 x 1,46 m) Både på akterdekk og inne i kabinen oppleves romsligere enn båtens størrelse tilsier.

Båten ble bestilt komplett, det er kun kjøleskap, sjøvannspumpe til akterdekk og kalesje som mangler. Sjøvannspumpen er montert i ettertid. Om det skal være baugpropell på en så liten båt kn diskuteres.

Moderne påhengsmotorer har mye igjen når de har passert 3-4000 timer, min E-tec 90 er nå 8 år og har gått ca.480 timer. For at den skal ha god bruksverdi for neste bruker så er det en passende tid å skifte motor på. Det er skiftet motorelektronikk. Tidligere hadde jeg en Johnson 40 HK på en skjærgårdsjeep, den var over 20 år når jeg solgte den og den gikk fint ennå da.
Med dette i tankene så var det planen å skifte motor etter denne sesongen.
I forbindelse med service var jeg inne på utstillingen og kikket på den nye Jeanneau Merry Fisher 605.
Et allerede godt produkt er forbedret på en rekke punkter så valget ble å kjøpe ny båt og motor samlet.

MarineTeam på Øysand er min leverandør, jeg bruker dem for at jeg har fått god service i smått og i stort. Fische båt som nå heter MarineTeam var hjelpsomme og serviceminded når jeg hadde dårligere råd selv om jeg hadde små eldre båter og motorer, det gjør at jeg får økt lojalitet. Jeg synes det er renhårig å huske på god service man har fått.


I går fikk jeg 605 levert. Jeg kommer tilbake med rapport av hvordan den oppleves i sjøen og litt mer om båten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?