Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

mandag 11. september 2017

Endelig fisketurer igjen.

Ved brygga på Vihals. Der er det butikk og bensin.
På lørdager er det kafeteria og utstilling
Med ny båten på plass ble det fisketurer. Først på lørdag ble det båttur/shoppingtur til Vihals sammen med min bedre halvdel.  Vi brukte turen til å kjøre inn ny motor. Det ble ca 22 nm i rolig tempo. Første to timene på tomgang og opp til 2000 rpm. De neste 8 timene uten å kjøre fort. Jeg har enda ikke prøvd toppfarten.

På lørdagskvelden ble det en rask fisketur, jeg fikk 10 sei der mange var 3—3,5 kg.
Med ny sjøvannspumpe og med sløyebordet er det en fornøyelse å gjøre opp fisken. Det blir renslig samt god kvalitet på fisken.

Søndag dro vi til Hitra og byttet mannskap. Min bedre halvdel ble igjen og en kamerat ble med på fisketur.
Vi dro først til samme plass som jeg fikk mye fisk på. Nå fikk vi ikke et napp.
Vi ga opp og kjørte ut mellom Smøla og Frøya til vi var på høyde med Haugjegla. Etter 2—3 timer hadde vi fortsatt ikke et napp, men det er fint å sitte i sola og fiske. 
Hele det fargede bølgefeltet under overflaten er fisk.

Vi begynte på returen med ekkoloddet aaktivert på skjermen, når vi passerte over ei typisk seigrunne ble det plutselig liv i ekkoloddet.

Det er 25 år siden jeg har sett hele flak med fisk under båten. (Se bilde av fiskestimen på ekkoloddet) Det var fisk over alt, umulig å slippe ned snøre utenå få fisk. 
På et par timer fikk vi mellom 70 og 100 småsei mange var godt over 1 kilo.

Ferdig sløyet og hodekappet fylte de 65 liter. 
Bilder av det har jeg ikke, det ble for hektisk med sløying.
Lørdagens fangst ga 12-13 kg ren benfri filet.
Naboens MF 645 i solnedgangen når jeg fortøyde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?