Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

onsdag 24. september 2014

Film under vann, utprøving av GoPro kamera

Nå i helgen padlet jeg min vanlige treningstur.
Jeg hadde med GoPro kameraet med intensjon om å prøve å filme litt under vann.
Lange opptak krever mye av PC utstyret så jeg har brukt å dele opp filmsekvensene i flere små og sett det sammen etterpå. Det fungerer vanligvis bra.
Jeg satt igjen med noen greie filmklipp, men ingen av dem inneholdt noe interessant så resultatet er en liten dokumentasjon på at innseilingen til vågen er grunn.
Legger ved filmklippet, er det noen som tenker på lignende prosjekter så kan det fungere som informasjon om hvor mye arbeid og hvor mange klipp som skal til for å få morsomme gode klipp. Jeg drev med filmingen en drøy time, hadde 10-15 minutter med filmklipp og brukte en drøy times tid på klipping. (Mye av det prosesseringstid for PCèn).

Teknikken som ble brukt er enkel, jeg brukte dekksfestet som håndtak og filmet håndholdt. Jeg filmet mange relativt små filmklipp, jeg fikk nesten filmet fisk, men det blir såpass dårlig når du ser halen forsvinner ut av bildet at det ikke har noen verdi.
Planen er å rigge seg til med stativ og filme når man får opp fisk, men man må begynne i en ende. Først må jeg lage et stativ som er enkelt å hekte på rekka eller lignende ombord, det bør være litt stødig slik at kameravinkel kan planlegges.

I min gamle jobb var det folk som behersket redigering, de hevdet at 1 min. film med profesjonelt nivå krever ca. 8 timers arbeid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?