Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

mandag 7. juli 2014

Sommerferie på Bolga. Fjelltur og fisketur etter kveite.

Vi er på svigerfars fødested, de har beholdt huset her ute på Bolga, ei fin øy langt nord på Helgelandskysten.

I går tok jeg og fruen med oss hennes tantebarn og gikk på en liten fjelltur til Bolgtinden som er 348 meter høy.  Fra toppen er det flott utsikt, på klare dager ser man Lofotveggen i nord, nesten inn mot Bodø, Svartisområdet og inn over Glomfjord, Rødøyfjorden og Rødøy, utenfor Rødøy stikker fjellene på Træna Trænstavan opp av havet.

På toppen av Bolgtinden

















På akterdekket kl.22 i midnattsolens land.
Etter middagen dro jeg ut på Hestøyskallen og dro agnfisk. Det gikk fort å få både agnfisk og mere til. Matfisk kunne jeg fått masse av. Jeg fileterte alt og la det i agnbøtta.
Svoger, fruens bror, kom etter i egen båt  denne gangen og vi egnet opp for kveitefiske.
Jeg startet fisket i 17.30 tiden i strålende sommervær og varme fønvinder. Jeg ga meg rundt midnatt og det var fortsatt langt over 20 grader i luften.. I perioder var det litt vind så vi drev en del da.
Jeg prøvde både meg jigg og med agn. Vi fikk ikke et napp, men det ble flere kopper kaffe på akterdekket og et fint sommerminne.

Jeg rundet av dagen med et glass rødvin på akterdekket samtidig som jeg vasket og polerte litt. Siden det er litt trangt oppe i huset så bor jeg i båten, jeg rigget meg til og tik kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?