Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

onsdag 9. juli 2014

Snartur til Vågaholmen.

I dag gikk vi til Vågaholmen som er den lokale jernvare/bygningsartikkel-butikk og båtforretning, svogeren skulle ha en del varer, jeg fant en ny jigg . Det er ca 9 nm bort dit. Det var ca. 8 m/s med vind fra Nord og bølgene skummet seg litt på bølgetoppene. Med vinden og bølgene i ryggen lå vi på 18-23 knop. På returen var vinden litt frisk en periode, den var ca.8-10 m/s og litt skavlete. Vi gjorde da 9-11 knop.

Underveis stoppet vi på grunna mellom Svinvær og Angersholmen lykt og sjekket forholdene med ekkoloddet, dit skal jeg å forsøke fisket en dag. Jeg rørte ikke gassen, når vi nærmet oss Bolga økte vi til ca.16 knop med samme gasspådrag.

I kveld var jeg oppe hos fruens onkel og så på fotball VM der Tyskland gruset Brasil 7-1, det er underholdende selv om jeg ikke er spesielt fotballinteressert.

Den verste tropevarmen ga seg når nordavinden kom.
Jeg driver nå og gjør klar sengen, nattønsket er på radioen og det er rolig i havnen. Det er litt antydning til dis så lyset er ikke like fascinerende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?