Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

fredag 8. juni 2018

Dårlig med fisk i år.

Fra påske og fram til nå har det vært fryktelig dårlig fiske. Jeg har vært ute mange ganger og har fisket på de faste plassene der jeg vanligvis får fisk.
Jeg har i tillegg ligget lenger og prøvd med forskjellig redskap pluss at jeg har utvidet antall fiskeplasser.
Jeg har fått noen langer 3-6 kg, en og annen torsk på 3-5 kg. Stor sei har jeg ikke fått og har kun fått to- tre småsei. Det har blitt agn.

Om det er tilfeldig eller om det faktum at fisketurismen gir et veldig høyt lokalt trykk på fiskebestanden virker inn vet ikke jeg.

Men det er klart at en litt stor utleiebåt som brukes på skift av tre fiskelag a 6 mann tar ganske mye fisk i løpet av de 18 timene i døgnet den har ut 6 stenger. Det er svært mange utleiebåter på Hitra (Kvenvær), noen på Smøla og en del på Aure (Gridsvåg, Lesund og turistsenteret og Eidestranda).
Alle disse båtene utgjør mye mer enn en fiskebåt som gjennomsøker dette området kontinuerlig.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?