Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

tirsdag 21. november 2017

Dagens fisketur. Tok opp line.

Etter jobb var det å gå rett i båten og ut for å ta linen.
Også i dag mtte jeg starte webastoen for å tine frontruten som var full av is.
Med 4 kuldegrader og litt vind gjorde at webasto-varmeren gikk hele tiden.
Det ble litt skuffende, det var noe bunndyr som hadde spist ren de få fiskene som var gått på, men jeg fikk en stor fin krabbe.

Etterpå  rakk jeg et par timer med fisking, men det er lite fisk i fjorden. Det ble en stor fin Pigghå og et par sei. Det er forbudt å lande Pigghå så jeg slapp den ut igjen.

På returen satt jeg lina på nytt.
Siden det er meldt svært dårlig vær med svært kraftige vindkast, jeg satt derfor lina ganske nær land slik at jeg slipper å krysse Trondheimsleia.

Vi får se i morgen om det blir litt bedre fangst.


Behagelig med dieselvarmer ombord, kaffepause inne i varmen.
Tidlig mørkt i november. Klokken er ca.17.



Linefiske med klips var raskt å sette og å ta inn, det kan beskrives som suksess.





1 kommentar:

Har du kommentarer eller tips?