Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

torsdag 10. november 2016

Ny kajakk, byggeprosjekt del 12. Begynner å se fremgang. Najad fra Thomasson design

Nå er det vinter og kajakken er kommet opp i varmen.
Om det blir ferdig om en eller tre uker spiller ikke så stor rolle, men jeg pusler litt med den et par ganger i uka.
Jeg har sett på layout for dekksrigging og funnet min vei.

Jeg har nå støpt på avstivninger for lukene og gjennomføringene for dekksriggingen.
Jeg syntes beskrivelsen av dekksgjennomføringene med slange så veldig bra ut og satte i gang.
Jeg var kjempefornøyd etter at jeg lagde dem. Jeg brukte 10 mm pneumatikkslange jeg hadde liggende, det var ingen god ide, jeg fikk dem ikke løs igjen. Thomasson skriver at man må bruke PVC slange, det er viktig, pneumatikkslangen ble limt fast og jeg måtte skjære opp for å få pirket ut slangene. Dagen etter brukte jeg PVC slange med litt slippmiddel på, det var lettvint og fungerte veldig godt. Det ble fine gjennomføringer for linefester. Jeg har gjort meg noen tanker om bruk av slippmiddel, det er nok ikke bare lurt med tanke på senere strøk som skal legges på, det er fort gjort å kontaminere omgivelsene (dekket med mere) men jeg var veldig nøye med å ikke berøre noe annet og skiftet hansker etter montering og demontering av slanger, vi får se.

Knestøttene ser etterhvert ganske bra ut.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?