Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

søndag 6. november 2016

Ny kajakk, byggeprosjekt del 11. Begynner å se fremgang. Najad fra Thomasson design

Etter at det begynte å bli kuldegrader ute begynte det å ta for lang tid å få epoksyen til å herde selv om jeg har på litt varme, garasjen blir for luftig,
Jeg rearrangerte derfor innredning på snekkerverkstedet slik at det ble plass til kajakken. Jeg laget en "øy" på midten. Sannsynligvis blir det slik også i fremtiden.
Hva ble gjort i dag:
- Plastet dekket innvendig og tok deretter inn skroget og satte sammen delene.
- Monterte og plastet fast cockpitringen.
- Merket opp for lukene og tenkte på plassering av dagluken. Jeg har hele tiden tenkt gummiluke, men har begynt å tenke på treluke der også. Med andre ord bare skjære ut i dekket og lage pakninger der også.
- Treluke også i dagluken er raskere og billigere samtidig som det er finere på en så linjelekker kajakk. (Ble fornøyd når jeg kom på den ideen.)
Siste bilde viser hvor enkelt det er å kutte opp strimler og biter av rester med Olfa rullekniv og et godt skjæreunderlag.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?