Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

tirsdag 9. juni 2015

Mandagspadling i nystartet kajakklubb. Skaun kajakklubb

Nå i vår har jeg vært med på å starte opp kajakklubb. Det vil si at vi har en primus motor som driver det hele fram og jeg har sagt meg villig til å bidra noe.
Bilde fra første kajakkveld.
Nå på mandag 1.juni hadde vi vår første felles padletur. Det var 4 personer som kom første dag, en kald og sur mandagskveld. Det har ikke vært så dårlig vær som denne våren siden 1962. Selv har jeg vært fornøyd med været, jeg har fått gjort det jeg ønsker.

Padlekvelden ble veldig koselig og det var moro å få padlet sammen med folk som kan å padle, det er første gang på 15 år jeg padler sammen med noe annet enn svært uerfarne padlere.
Som jeg har vært inne på i tidligere innlegg så har jeg brukt GPSèn som "læremester", den avslører veldig fort om man gjør noe feil da den viser hastigheten med to desimaler samt at den er satt opp til å vise gjennomsnittsfart.
Det var en fin opplevelse å se at min egentrening og tuning av teknikk med hjelp av GPS har gitt en helt grei padleteknikk sammen lignet med andre.

Vi padlet fra Børsa båthavn og litt utover Børsabergan før litt kraftig medvind fikk oss på tanken om at vi må tilbake. På returen svingte vi opp elva i Børsa og kom litt oppover og fikk set den trivelige Børsøra før vi måtte snu.

Tilbake i båthavna demonstrerte Torgeir, vår primus motor, kameratredning på flere forskjellige måter.
Han fikk en litt irriterende lærepenge, han hadde lagt bilnøkler med fjernkontroll til bil og garasje i dagluken på fordekket. Luken har skrulokk og virker tett, men under dekk består den av en sydd neoprenpose som slett ikke er tett når det kommer vann inn i kajakken så han trakk opp et knippe det rant saltvann av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?