Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

onsdag 22. april 2015

Uvær i Trøndelag og på Nordmøre

Så sent på sesongen er det ikke vanlig med såpass kraftig uvær som i dag. Vinden kommer fra SørVest, den tar ikke så kraftig der båten ligger men forrige uke kom det et lite lokalt uvær med kraftige kast fra SørØst, den kan ta ganske hardt der inne.

Når jeg nå hører på været utenfor huset her i Buvika, mange mil fra kysten, er jeg glad for at jeg trakk båten inn i hus når vi dro hjem fra hytta. Da slipper jeg å tenke på den.

Ikke har jeg lyst til å ut å fiske heller. 2,7 meters bølger nærmer seg klassingen til vanlige båter for kystbruk. Rød sirkel markere ca. der jeg bruker å fiske. Den andre toppen er Talgsjøen utenfor Kristiansund.

Det begynner å bli effektivt å trekke inn båten. Fra jeg satte meg i gummijolla til båten var ferdig parkert inne i naustet tok det 14 minutter. Det oppleves derfor som ganske lettvint å ta opp og sette ut tidlig på sesong.
Alarmen fungerer godt både inne og ute så det er problemfritt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?