Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

søndag 19. april 2015

Fisketur 17.april, ganske bra fangst. + en kajakktur.

I dag ble det kajakktur på morgenen. Det var ganske store bølger og det blåste såpass kraftig motvind at jeg ikke fikk mer enn 6 km/h så jeg padlet en ganske kort tur. På hjemturen lå jeg på ca. 9 km/h og passerte 10 km/h uten å anstrenge meg. Maksfart på returen ble nesten 11,5 km/h, normalt er ikke en Nelo Amasalik så veldig rask, det er vanligvis ganske tungt å komme over 8-8,5 km/h. Med aktersjø og vind bakfra ble det noen friske surf på bølgene.

Etter en kafeteriatur på Aure dro jeg ut på Austklakkan for å fiske.

Det er sjeldent at det er så store bølger i munningen av vågen, jeg la meg på 9-12 knop og det gikk ganske bra. Når jeg kom på Klakkan fikk jeg snøret ut ganske kjapt. Med grov sjø og fiskestanga i stangholderen så fisker utstyret selv.

Jeg drev i 2,7 knop en god stund. Jeg fikk noe fisk og gikk opp en gang til, når jeg drev nedover så slapp jeg ut mere snøre. Mellom 80 og 100 meters dyp så fikk jeg fin fangst. Jeg fikk mange sei på 2-3 kg. Jeg telte ikke men det ble ca. 15 stykker.
Jeg fileterte mens jeg lå ute.

Det var såpass med vind at jeg drev tvers over leia og var ved Friskjæret når jeg var ferdig å filetere. Det er flere nm.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?