Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

onsdag 1. oktober 2014

Hamnen.se har omtale av Evinrudes nye motorer.

Lanseringen av Evinrudes nye motorer G2, generasjon 2 har vært så hypet at mange ble lei.
Nordmenn responderer ofte negativt på den amerikaniserte markedsføringen med hyping på forhånd, uker og måneder med smådrypp uten noen reell informasjon.

Når motorene endelig kom så gadd ikke jeg å se dem engang, selv om jeg er både teknisk interessert og båtinteressert.

Nå har Hamnen.se lagt ut en liten video med intervju av teknisk sjef skandinavia om de nye motorene. Litt bedre enn Evinrudes egen markedsføring.
http://www.hamnen.se/artiklar/reportage/nya-evinrude-slar-batvaerlden-med-haepnad.html

Om noen år er min Evinrude E-tec 90 såpass gammel at det passer å skifte den ut mens den er salgbar. Håper den nye G2 motoren er tilgjengelig i 90 eller 100 HK når den tid kommer.

Jeg er i all hovedsak fornøyd med 90 E-tec på en MerryFisher 595. Lange serviceintervaller og null problemer. Jeg har hatt den i drift siden 2009, den ble kjøpt etter at jeg ble frastjålet en 75 HK Evinrude E-tec 2005 modell.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?