Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

fredag 8. februar 2019

Skap i båten for å montere antenne.

Skap fra komplett fritid.
BxHxD=280x380x117
Link
For å komme til og få montert antenne på babord side vurderer jeg å montere et teakskap innfelt i bakveggen over passasjerplassen.
Får jeg skjært ut et stort hull for skap får jeg boret hull for å tre antenneledningene til VHF og AIS som begge skal monteres på babord side.
Hulrommet i bakveggen er tett opp mot taket og ned mot skapet/benken under. For å komme til med
et bor tenkte jeg å skjære et stort firkantet hull slik at jeg kommer til med boremaskin.
Spørsmålet er om det blir pent eller ikke.
Kom gjerne med noen tips dersom du har gjort noe tilsvarende eller har erfaring med problemstillingen.

Jeg lurer på å kjøpe enten skapdør, et speil
og finne på noe selv eller kjøpe et ferdig skap.
Speil fra maritim.no
Speilet har samme bredde x høyde.

Jeg har fått tips om å bore fra taket.
Jeg har nå vært flere ganger å kikket på en utstilt 605 og det virker kanskje som en god løsning å bore utenfra og heller tette hullet.

NB! På 2019 modellen av MF605 som er utstilt på Marine Team så er det lagt rør for antenne o.l på Babord side. Så for 2019 modellene så er problem solved.
Jeg har ikke sett det i praksis men jeg regner med at det er veldig god adkomst dersom man borer hull til høyttalere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?