Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

søndag 16. september 2018

Fisketur midt i september, mye vind og null fangst.

Innledning
Til tross for elendig værvarsel dro jeg ut for å fiske.
Værmeldingen sa opp til 14 meter pr. sek. SW vindretning og mye nedbør. Det betyr mye vind og store bølger, men jeg dro ut i 11-12 tiden likevel.

Stor avdrift
Når jeg kom ut på området så jeg at avdriftshastigheten var for stor, 1,5-2 knop. Det er sjelden man får mye fisk når man driver såpass fort.

Ny snelle
Jeg har en Shimano 4000 Plays, elektrisk snelle med 550 meter med 0,42 multisnøre. Det er ei kraftig snelle så jeg gikk for pilk på 1 kg.
Med såpass tung pilk så kommer man ned, når det var 160 meter dypt så hadde jeg ute 240-250 meter snøre.
Snellen har pilkefunksjon. Når jeg slapp ned lot jeg sluken drive over bunnen litt først, deretter startet jeg pilkefunksjonen.

Jobbe mens man fisker.
Siden det var meldt så dårlig vær tok jeg med PC sekken og jobbet. Det holder å følge med stanga litt når den pilker selv. Tanken er at det skal ha litt samme funksjon som juksafiske.
Jeg satte i gang dieselvarmeren og fikk jobbet i flere timer men fikk ikke et enste napp.
Innimellom så flyttet jeg meg opp mot vinden igjen, bølgene var på drøye 2 meter med litt krapp sjø, jeg gikk med redusert fart. Båten fungerer meget godt under disse forholdene, man kan både koke kaffe og jobbe på PC.
Jeg ser fram til ei helg med vindstille og godt vær så jeg kan få fisket dypt.

Resultatet ble 5-6 timer med jobbing på PC, et par tre timer båtkjøring og ikke en enste fisk.
Jeg koser meg når jeg er ute, det er godt å lufte seg litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?