Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

tirsdag 23. mai 2017

Fisketurer i mai.

I år har det vært så mye vind og bølger i helgene at  det blir fisket litt sjeldnere, at det er iskaldt og snør sent i mai hjelper heller ikke på. Snø og kulde stopper meg normalt sett ikke men når det er lite fisk å få da prioriterer jeg annerledes
En av grunnen til at jeg da fisker sjeldnere er at fisket blir mindre effektivt når det er for store bølger. Kombinasjonen av store bølger og lite fangst gjør at jeg da heller velger kajakken.

Som nevnt i tidligere innlegg så er fiskeplassen på en av de mest værutsatte plassene i hele Trondheimsleia, det skyldes at Frøyfjorden/Ramsøyfjorden møter Trondheimsleia akkurat her.

Nå i helgen satte jeg en line med 20-30 kroker, det blåster såpass ille at jeg brukte en robåt for å slippe vinddraget når jeg egnet linen. Jeg kjente at det var fangst når jeg dro inn, jeg håpet selvfølgelig på kveite men det var en fin torsk. Jeg slapp ut snøret og fikk en lange i tillegg. Jeg sikret middagen for et par tre dager men ikke så mye mer enn det.

Nytt sløyebord og nytt pumpesystem fungerer utmerket. (Se eget innlegg om det.)
Vi kommer sterkere tilbake med rapporter nå utover sesongen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?