Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

tirsdag 25. august 2015

Om det å skrive blogg og lesertall

Jeg skjønner forsåvidt at mange tjener mye penger på sine blogger og påvirker mange, men for oss som skriver inne i smale nisjer som båt og kajakk blir det litt i overkant.
Her er et krav som dukket opp.
Lovene i EU krever at du gir besøkende fra EU-land informasjon om informasjonskapslene som brukes på bloggen din. Disse lovene krever i mange tilfeller også at du må innhente samtykke. 

Som en tjeneste for deg har vi lagt til et varsel på bloggen din for å forklare Googles bruk av bestemte Blogger- og Google-informasjonskapsler, som blant annet Google Analytics- og AdSense-informasjonskapsler. 

Du er ansvarlig for å bekrefte at dette varselet faktisk fungerer på bloggen din, og at det vises. Hvis du bruker andre informasjonskapsler, for eksempel fordi du har lagt til funksjoner fra tredjeparter, kan det hende at dette varselet ikke fungerer for deg. Finn ut mer om dette varselet og ansvarsområdene dine

 For min del med ca.900 lesere i måneden og nå 10.200 lesere totalt blir dette på grensen til sensur og drepende for lysten til å skrive noe som helst dersom jeg risiskerer å gjøre noe ulovlig. (På google kontoen min står det at det er 101.250 oppslag, hvordan dette tallet kommer fram vet jeg fortsatt ikke. Skal jeg tro på det så er det 111.500 som har lest det jeg har skrevet.)
Som jeg tidligere har nevnt har jeg litt reklame for å lære litt om fenomenet, det er kun på Blogger reklamen virker.
Jeg har totalt tjent 15 kroner og 85 øre på reklamen på ca 6 mnd. Det skal gi en årlig fortjeneste på ca 30 kroner. For en nisjeblog er det interessen og ikke penger og berømmelse som er drivkraften. På litt kjedelige ting jeg legger ut ser jeg at jeg har få faste lesere.

Jeg ønsker samtidig alle mine lesere en fin dag og takker for oppmerksomheten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?