Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

lørdag 11. juli 2015

Drivstoffkanne til båtvarmeren

Tanktilkoblingen som fulgte med for båtvarmeren passer perfekt til en Scepter 5 liters kanne med helletut (1 1/4 gallon).


Det er bare å stramme mutteren på tanktilkoblingen slik at pakningen sitter godt fast, kutte med en olfakutter rundt metallkanten slik at det blir lett å få tredd den på toppen som følger med kannen.
For lufting boret jeg et 1,5mm hull gjennom metallring og gummipakning. Rød ring rundt hullet på bildet,
For å ta vare på toppen som følger med kannen boret jeg et hull i dekselet og festet en snor i det. Tuten lot jeg stå, men den kan også fjernes.

Jeg synes det virker enklere enn å bore hull i kannen, men det er jo en smakssak.
Kannen er lav og bred slik at den står godt. Størrelsen gjør at den er lett å plassere.

I norge tror jeg det er Flak som forhandler kannene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?