Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

tirsdag 16. desember 2014

Undervannsfilming med GoPro kamer på Austklakkan.

Når jeg var på fisketur siste helga i november var målet todelt. En siste fisketur før service og oppfølging på båten samt å filme under vann på Austklakkan.

Grunneste parti er 12-20 meter dypt, mens platået grunnen ligger på er ca. 40 meter dypt. Klakkan ligger i Trondheimsleia, mellom Hitra og Smøla. Områdene rundt er ca.140 meter dypt. Klakkan er en ganske sikker plass å dra for å få mye småsei, men det er sjeldent noe størrelse på fisken.

Jeg har ikke så mye erfaring med å filme under vann, jeg er usikkert på hvor mye lys som slipper ned. På dybdene jeg prøvde nå så var det bra med lys. Filmen gir et lite inntrykk av hvordan det ser ut. Jeg har nå lært at jeg må ha rødfilter for å få bort grønnfargen, det kommer senere.

Rigging av kameraet.
Jeg rigget kameraet på en liten teleskopisk aluminiumsstang med et 500 grams lodd nederst. Jeg bruker en av fiskestengene, smetter snøret gjennom et øye øverst på stangen og fester det til sikkerhetslina på kameraet.

Her er filmen:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?