Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

mandag 4. juli 2016

Fisketur på Bolga.

Jeg har nå startet ferieeventyret på Bolga nord på Helgelandskysten.
Bolga ligger 12-13 nm fra Ørnes, det er SV av Bodø.

Jeg startet fisket optimistisk og laget meg to kveiteliner, ei på 16 kroker og ei på 11 kroker. Problemet var at jeg ikke fikk agnfisk så jeg satte ei line med diverse fisk på, det ble ingen suksess, ikke en eneste en.

Det som var suksess var fisket etter større fisk.
Jeg fikk mye fin torsk og ei lita kveite på vanlig pilk.
Kveita ble omsatt i middag umiddelbart, stekt kveite er veldig godt.

Torsken ble filetert og det ble laget plukkfisk, det vil si kokt i småbiter i tykk hvit saus med makaroni, vi bruker poteter og gulrøtter ved siden av og krydrer med curry og salt etter smak.

Jeg kommer til å gjøre flere forsøk med linesetting.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?