Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

fredag 10. juni 2016

Fisketurer våren 2016

I år har det vært litt rolig på fiskefronten, det har vært for mye annet å gjøre.
Når jeg sjøsatte like etter påske så har ikke båten vært på vannet siden oktober.

Sjøsettingen gikk raskt og smertefritt, det var litt arbeid å tilpasse men nå fungerer alt ganske bra.

Båten startet umiddelbart og fungerer fint, jeg driver og eksperimenterer med propeller for å se hva jeg foretrekker. 13,25x15 eller 13,25x17

Etter sjøsetting tid så har jeg vært på sjøen noen ganger.
Det har vært en del ganske stor torsk å få. Jeg har fått flere stykker fra 4-5 og opp til og med 8 kilo.

Enkelte ganger så har det vært kjempebett på mellomstor sei på 2-3 kg. Man må begrense seg, det er ganske mye arbeid å gjøre opp fisken, spesielt dersom det er sjøgang.

Det eneste jeg plages med er at alarmen spiser opp batteriet selv om jeg har solcellepanel,  når det er mye overskyet blir det lite lading så det er litt tungt å få start.
Jeg har sjekket med oppladet  batteri og da starter motoren raskere og mindre tungt, så jeg er sikker på at det er batteriet og ikke motoren.
Jeg har solcelle også på hytta og leste av litt lavere spenning også der i samme regnversperiode.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?