Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

onsdag 25. april 2018

Fiskesesongen er i gang, men lite fisk å få.

Nå har fiskesesongen definitivt startet selv om det er kaldt i været. Nå i vårløsningen er sjøen iskald, misfarvet og grumset, mulig det er litt av forklaringen på at det er lite fisk å få.
Jeg satte ei 200 meter lang line med ca.40 kroker, jeg fikk ingenting på den. Den ble satt på et sted

der jeg har fått en del fin fisk tidligere.
Jeg fisket med stang i flere timer og fikk bare ei fin lange på 3 kg foruten en liten hai som jeg slapp ut igjen, utover det så fikk jeg ikke et napp.
Haiens pågangsmot er det ingenting å si på, den prøvde å ta en sluk som er større enn den selv.
Å ha bløggekasse og spylepumpe på akterdekket gjør det mye enklere å behandle fangsten skikkelig og ha god fiskekvalitet. Det blir også lettere å holde god orden og ha det rent ombord. Man får behandlet fangsten skikkelig.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?