Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

torsdag 13. juli 2017

Veslefrakt på lasteoppdrag til Vågaholmen.

Vår Jeanneau Merry Fisher brukes mye, jeg går mellom 1000 og 1400 nautiske mil hvert år. Tidligere har jeg kalt alle mine båter for Loke, dette er Loke III.
Loke er fra Norrøn mytologi og betyr den svikefulle, det kommer av at Loke I ble levert fra fabrikk med motorfeil, egentlig var det en luftlekkasje på dieselanlegget. Etter at det var fikset så gikk båten som en klokke hele tiden.
Min bedre halvdel liker ikke Loke-navnet, både for at hun ikke synes det er trivelig å ha den svikefulle samt at hun synes det er urettferdig.
Vi har bestemt oss at båten nå heter Veslefrakt, det er et litt morsomt navn som speiler bruken i stor grad.

Frakteoppdrag.
Vi er nå på Bolga som er en øy, alt som skal hit må hentes med båt, eller bestilles med frakttillegg.
Lørdag var vi på Vågaholmen og hentet materialer for å fornye værveggen på familiens sommerhus på Bolga.

Vi dro til Vågaholmen på blankstille hav og lastet opp et ganske stort material lass. Det ble 2-300 kilo
Jeg plasserte mye tyngde så lavt som mulig innenfor rekka, mens noe havnet på taket.
Blikk, pappruller mm. havnet på dekk.
Materiallasset sammen med litt shopping, svigermor og Åse så blir det ganske mange hundre kilo last.

Evinrude E-tec 90 løftet  ekvipasjen forholdsvis lett opp i plan og vi gikk med 23 knop begge veiene, også med lasset. Turen tok 20 min hver vei.
Det er 15,5 nm tur/retur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?