Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

fredag 22. mai 2015

Ser fram til lang fiskehelg og et par kajakkturer i pinsen 2015

Jeg ser fram til ei lang fiskehelg nå i pinsen. Det er elendig værvarsel og vi begge har med jobb utover og kan sitte med kontorarbeid å rette, kjempefint å ha ICE nett. Når fruen har med arbeid er det greit at jeg driver med kajakk og fisking. Jeg sitter med kontorarbeid på kveldene når hun ser tv. :-)

Det er meldt om kaldt vær, vind og mye nedbør men jeg har dieselvarmer og lukket kabin. Lørdag blir det 1,5 meters bølger som vanlig, den røde ringen på bildet viser omtrent der jeg bruker å fiske. Akterdekket blir litt
urolig når jeg ligger og driver men jeg fisker ofte ganske godt i det været. Det har noe med strøm og vindretninger å gjøre.

Samtidig som jeg pilker har jeg nå planlagt å sette et 10 krokers fiskevad (ståline) med 200 meter snøre linnet opp på et flytelegeme. Det blir en slags hurtigvariant av line.

Kvalvik bait, bilde fra firmaets nettside.
De siste gangene jeg har vært ute har jeg prøvd meg etter kveite hver gang. Jeg har smurt slukene med Kvalvik bait for kveite men har ikke fått et eneste napp.
Nå har jeg kjøpt Kvalvik bait for torsk også, så får vi se.

Søndag er det meldt lite bølger, kanskje jeg får med fruen og det blir besøk til et vennepar på Hitra.

Når det gjelder etterbehandling av fisken så har jeg fileteringsbord i båten. Når det er mye sjøgang er det ubehagelig å bruke tid på å være nøye + at det tar mye fisketid. Jeg har derfor bestilt meg et sløyebord med en liten vaskekum med vannkrane fra Mekk, vi får se hvor bra det blir.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?