Translate

Om båten

  • Kallesignal: LA 4689.
  • MMSI: 825701501
  • Hastighet: 32 knop.
  • Lengde 5,75 m.
  • Bredde 2,46 m.
  • Dybde 0,43 m.
  • Høyde over vannlinjen 2,18 m.
  • Vekt 1050 kg + motor 140 kg.
  • 3-4 køyeplasser.
  • Bensintank 100 liter.
  • Vanntank 20 liter.
  • Motor: 115 HK Yamaha.
  • CE kategori C6.
  • AIS: Veslefrakt,
  • Kommersiell bruk av stoffet kun etter avtale.

tirsdag 22. november 2016

Ny kajakk, byggeprosjekt del 14. Klarlakk og rigging. Najad fra Thomasson design

Når delene først var ferdige så gikk det ganske fort å lime ferdig resten.
Skottene er nå limt og tette. Skjøten mellom dekk og skrog har to glassfiberremser slik som beskrevet i byggeanvisningen.
Glassfiberremsene er 50 mm brede og den første ble lagt med 20 mm opp og 30 mm nedenfor skjøten, den andre remsen ble lagt motsatt med 30 mm opp og 20 mm ned, slik får man godt feste og godt overlapp
 Det var gjort på 2 korte kvelder.
Litt pussing og et strøk med epoksy over remsene så er det, klarlakk rigging av sikkerhetsline, rorwire og løfte/senkeline for roret så er kajakken stort sett ferdig til å testes, jeg håper det blir testing like over helgen.
Jeg legger ut bilder når den er ferdig rigget.

Det har vist seg vanskelig å få tak i tokomponent polyuretanlakk så årets byggesesong er nå over med den lakken jeg har, det gjør at det blir en middels ok finish med litt matt overflate.
Bedre finish får vente til våren når jeg finner en billigere lakk. Jeg får kun kjøp 2*5 liter til 180 kr/l + mva. Jeg betaler da i realiteten mer enn 2000 kr for den literen jeg trenger, jeg regner med at jeg finner noe i løpet av vinteren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du kommentarer eller tips?